Un beau cheval

N’oubliez pas de jeter un coup d’œil sur mon nouveau blogue photo !😀

Photo et Voyage

Un cheval de Mauléon, pendant une promenade avec mon chien il est venu vers nous. Un cheval de Mauléon, pendant une promenade avec mon chien il est venu vers nous.

View original post

4 réflexions sur “Un beau cheval

    • Jag red ju förr, men jag har ju ocksà arbetat pà en bondgàrd när jag var tonàring, med tjurar, fast samtidigt fick man ju sköta om hästarna bredvid, det var liksom praktiskt att fodra dem pà samma gàng. Men Gud vad kalvarna var söta, att veta att de skulle sluta pà vàra tallrikar gjorde ont.

      Nu väcktes minnen, det är likadant här, tjurar i en hage, kor i en annan och rakt emot finner man hästar, fast även med frigàende höns som vandrar mellan hästarnas ben.

      • Det är underbart, den där samhörigheten med djur. För mig betyder den även ångest-upplevelse när jag cyklar förbi en bil fylld med varelser på väg till slakt. Jag är oerhört kluven, och äter kött men hellre annat protein.
        Hästar är en väldigt central del i mitt. Liv, även om jag inte har några egna längre. Men dottern har🙂 två finingar🙂

      • När jag är ute med min hund och jag gàr förbi hagen med tjurarna sà kommer de snabbt fram till oss, som om de vill hälsa pà Bayker, min hund. De tittar sàdär lite ledsamt pà oss när vi fortsätter vàr promenad. Det gjorde även hästarna, jag tror inte att de äter hundkexen som jag har i fickan iaf. Den där blicken som en häst kan ge en, ja, den är obeskrivlig. Jag har nästan lust att börja rida igen, jag känner ett par som har islandshästar här. Fast jag har faktiskt inget speciellt favoritdjur, förutom àsnor dà, jag bara älskar dem.🙂 ♥

        Jag är som dig, kluven när det gäller kött.

Laisser un commentaire

